Poradenské pracoviště

V našem školním poradenském pracovišti působí výchovná poradkyně, výchovná poradkyně pro 1. stupeň, dva speciální pedagogové, dva školní psychologové a metodik prevence.

Poradenské pracoviště je tým odborníků, kteří ve vzájemné spolupráci identifikují speciální vzdělávací potřeby žáků, včetně mimořádného nadání. Navrhují, připravují, realizují či pomáhají uskutečňovat podpůrná a vyrovnávací opatření. K jednotlivým žákům přistupují s ohledem na jejich individuální schopnosti a zvláštnosti.
Poradenské služby ve škole jsou poskytovány bezplatně na žádost žáků, jejich zákonných zástupců nebo pedagogů. Poradenští pracovníci spolupracují s pedagogickými pracovníky školy i zákonnými zástupci jednotlivých žáků.

Poradenské pracoviště každoročně zpracovává program poradenských služeb se specifikací činností jednotlivých členů.

Dlouhodobě se zaměřujeme na pozitivní vztahy mezi žáky, schopnost každého z žáků hodnotit se a pracovat na sobě. Žáky vedeme k přijetí vlastní odpovědnosti za vzdělávání, výsledky a k podílení na tvoření pozitivního klimatu ve třídě i škole.

 

Výchovná poradkyně – Mgr. Lenka Nazarčuková

Zodpovídá za práci poradenského pracoviště, koordinuje práci týmu pracovníků poradenského pracoviště. Úzce spolupracuje s výchovnou poradkyní pro 1.stupeň (Mgr. Zuzana Pivcová)

  • poradenství v oblasti vzdělávání – žáci, rodiče, učitelé
  • prevence a operativní řešení výchovných problémů
  • prevence školní neúspěšnosti
  • individuální poradenské rozhovory se žáky, učiteli
  • vedení výchovných komisí v případech závažných problémů
  • odklady školní docházky
  • spolupráce s externími subjekty edukace (PPP, SPC, lékaři, OSPOD, …)
  • evidence zpráv z psychologických a jiných odborných vyšetření
  • spolupráce na tvorbě individuálního vzdělávacího plánu a plánu pedagogické podpory
  • kariérové poradenství

 

Speciální pedagog – Mgr. Barbora Budínová
Poskytuje podporu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a žákům nadaným. Pracuje s dětmi individuálně, skupinově i ve třídách. Zajišťuje rovněž krizovou intervenci.
Zodpovídá za práci s žáky s potřebou podpůrných opatření, vč. žáků nadaných.

  • depistážní činnost – vyhledávání žáků se spec. vzděl. potřebami, vč. žáků nadaných
  • zajištění speciálně pedagogické diagnostiky a její dokumentace
  • diagnostika klimatu
  • podpora spolupráce třídy s třídním učitelem
  • prevence neprospěchu, školního neúspěchu
  • individuální práce s dětmi na nápravě SPU
  • poradenství učitelům a rodičům v oblasti SVP
  • zajištění učebních pomůcek pro žáky s potřebou podpůrných opatření
  • vedení písemné dokumentace o žácích se speciálními vzdělávacími potřebami
  • krizová intervence – při nepřiměřených afektivních reakcích
  • práce s nadanými žáky
  • spolupráce s externími odborníky – PP, SPC, lékař

 

Speciální pedagog – Bc. Karolína Davidová
Zajišťuje výuku předmětu speciálně pedagogické péče (PSPP).

  • práce s žáky na nápravě specifických poruch učení, individuálně či v malých skupinách (do 4 dětí)
  • poskytování podpory žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
  • speciálně pedagogická diagnostika
  • poradenství učitelům a rodičům v oblasti specifických poruch učení
  • nákup učebních pomůcek pro žáky s potřebou podpůrných opatření
  • prevenci školního neúspěchu, neprospěchu
  • krizová intervence

 

Školní metodik prevence – Mgr. Václav Káňa

Zodpovídá za obsah a průběh primárně preventivních aktivit na škole.

  • poradenská a informační činnost v oblasti prevence sociálně patologických jevů
    /kouření, alkohol, drogy, šikana/ pro žáky, rodiče, učitele
  • zpracování a každoroční aktualizace minimálního preventivního programu školy
  • zajištění a organizace preventivních programů pro třídní kolektivy
  • spolupráce s organizacemi pracujícími v oblasti prevence sociálně patologických jevů
  • řešení problémů sociálně patologických jevů ve škole
  • vedení písemných záznamů o frekvenci a charakteru výskytu zneužívaní návykových látek žáky
  • spolupráce se všemi členy týmu ŠPP
  • spolupráce s Městskou policií a Policií ČR na preventivních programech
  • monitoring výskytu sociálně patologických jevů ve škole
  • spolupráce s třídními učiteli
  • realizace dotazníkových šetření a anket

 

Školní psycholog – Mgr. Monika Skutková, Ph. D., Mgr. Jitka Štanglová

Poskytuje psychologickou podporu žákům, rodičům a pedagogům – individuálně, i v rámci práce s třídními kolektivy, podílí se na vytváření pozitivního klimatu tříd i školy.

  • individuální psychologické konzultace a psychologické poradenství pro žáky, rodiče a učitele
  • krizová intervence
  • realizace preventivních programů pro třídy zaměřených na prevenci sociálně patologických jevů, tmelení kolektivů a podporu kamarádských vztahů, psychohygienu, efektivní učení a programů na zakázku třídních učitelů
  • podpora zdravého klimatu tříd a školy
  • spolupráce na diagnostice klimatu tříd (dotazníková šetření, pozorování klimatu tříd)
  • spolupráce na IVP s dalšími členy ŠPP
  • podpora efektivního učení žáků a prevence neúspěchu
  • spolupráce na adaptačních programech pro žáky
  • profesní orientace pro zájemce z 8. a 9. tříd
  • úzká spolupráce se všemi členy ŠPP
  • spolupráce s externími odborníky (PPP, SPC, kliničtí psychologové, lékaři…)